szombat , 28 június 2025
Kezdőlap Tech Organikus vagy fizetett tartalom? Közösségi média útikalauz
Tech

Organikus vagy fizetett tartalom? Közösségi média útikalauz

89
online marketing hirdetéskezelés ppc

Manapság a virtuális világ virágzik, és a vállalkozások számára szinte elkerülhetetlen, hogy ne használják ki ennek előnyeit. De vajon te is tudod, hogy mi a különbség az organikus és a fizetett tartalmak között a közösségi médiában? Ha most vágnál bele a digitális marketing világába, érdemes elmélyedni e két fogalom jelentésében és működésében. Hiszen sok vállalkozó számára még mindig rejtély, hogyan navigálja át magát ezen a digitális rengetegen.

Tiszta vizet a pohárba: organikus és fizetett tartalmak

Az online marketing alapjait képezik azok a tartalmak, amelyeket a vállalkozások a közösségi médiában megosztanak. Két fő típusról beszélünk: organikus és fizetett tartalom. Az organikus posztok jellemzően ingyenesek, és azok számára jelennek meg, akik követik az oldalt vagy az adott profilt. Gondolj csak bele: amikor egy barátod megoszt egy vicces képet, te pedig látod azt a hírfolyamodban, az organikus elérés.

Másrészről a fizetett tartalmak – ahogy a nevük is sugallja – bizony költségekkel járnak. Ezeket azért hozzák létre, hogy célzott üzeneteket juttassanak el a közönséghez. A Facebook hirdetéskezeléssel egy jól behatárolt célcsoportot lehet megcélozni, például földrajzi hely, kor vagy érdeklődési kör alapján.

Gondoltál már arra, hogy egy-egy eleddig ismeretlen márka hirtelen hogyan bukkan fel a feededben? Ez a fizetett hirdetések műve!

Hol találkozhatsz ezekkel a tartalmakkal?

Röviden: mindenhol. De lássuk egy kicsit részletesebben! Az organikus posztok leggyakrabban a felhasználók hírfolyamában, profiloldalain és különféle csoportokban jelennek meg. Mivel bárki bármikor kirakhat ilyen tartalmakat, ezek elérése korlátozottabb.

Ezzel szemben a fizetett hirdetések sokkal szélesebb körben terjedhetnek. Az Instagram felfedező oldalai, a Facebook oldalsávja vagy akár a Messenger is helyet adhat nekik. Sőt, ezek a tartalmak még a videók közötti szünetekben is felbukkanhatnak, így biztosítva, hogy a célcsoport ne hagyhassa figyelmen kívül őket.

Eloszlatni a tévhiteket: mi a valóság?

Sokan hiszik, hogy elegendő egy poszt, és máris mindenki látja majd. Vagy azt gondolják, hogy amint elindítanak egy hirdetést, az azonnal megsokszorozza a vásárlások számát. De mit gondolsz, valóban ilyen egyszerű lenne? Sajnos nem. Az organikus elérést erőteljesen befolyásolja a közösségi platformok algoritmusa, míg a hirdetések sikeressége számos tényezőtől függ, mint például a célzás pontossága vagy a kreatív tartalom minősége.

Szerinted hatásos lenne csak az organikus posztolásra támaszkodni, ha nagy tömegeket akarunk elérni? A válasz kétségtelenül nem. A rendszeres posztolás fontos, de ha a vállalkozásod növekedését és láthatóságát akarod maximalizálni, elkerülhetetlen a hirdetések használata.

A SocialWings szakemberei a PPC kampánykezelést és az e-mail marketinget tartják az online siker legfontosabb pilléreinek. A döntés a tiéd: merülj el a közösségi média világában, ismerd meg a lehetőségeket, és találd meg, mi működik a legjobban a vállalkozásod számára. Merész új irányok, ismeretlen utak várnak rád – csak rajtad múlik, mit hozol ki belőlük.


Kapcsolj ki! További friss híreket talál az oxox.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

Új magyar applikáció támogatja a munkavállalók mentális jóllétét

A munkahelyi mentális egészség kérdése egyre nagyobb kihívást jelent a vállalatok számára,...

A Samsung bemutatja a One UI 8 bétaverzióját

A Samsung hamarosan bevezeti a One UI 8 szoftverfrissítést, amelynek bétaverziója már...

Hogyan kezelheted a kommenteket a Facebook hirdetéseid alatt?

A trollok által generált káosz mindenkinek ismerős, aki valaha futtatott hirdetéseket a...

HONOR 400 és 400 Pro – AI, ami nem csak dísznek van

Az utóbbi időben annyi új mobil érkezett, hogy lassan külön naptárat vezetünk...